luni, 28 decembrie 2009

Ho,ho,da' ho maaa!

Eh, iata ca au trecut si "sarbatorile de iarna" (care sarbatori, nu inteleg, ca este vb doar de Craciun, revelionul e doar o petrecere intr-o noapte). Am asteptat tot anul, tensiunea a crescut in mod deosebit in ultimele 2 luni si iata cat de repede a trecut 24 dec si 25. Ce-am facut zilele astea? Am mers la familie, ne-am indopat ca porcii, am mers la prieteni, am mancat ca vitele, am iesit chiar si putin in club, am facut bradul (eu am facut chiar 2 la numar), am dat si primit cadouri.
Toata sarbatoarea asta este legata de dragoste, de dorinta de-ai face celui de langa tine pe plac, iar noi facem fix invers. Asta e o idee pe care mi-a scos-o in evidenta un prieten, cica e obiceiul pe la noi, in loc sa-i cumperi, de ex, celui de langa tine ce isi doreste, ii vei cumpara ce te face pe tine sa te simti bine. DA! Fa-i o surpriza, cumpara-i un joc de societate penibil de scump, arata cat de potent esti tu din punct de vedere financiar si lasa-l sa mai tanjeasca la perechea aia de blugi din vitrina doar pentru ca tie ti s-a parut nepotrivit.
Iata ca anul acesta, din pacate, n-am mai simtit atat de puternic mirosul de vin fiert, brad sau spiritul de sarbatoare. Cred ca au reusit sa deterioreze ideea de craciun printr-o sumediene de surse de stres. Ce-i cumpar aluia, de unde fac rost de bani, dar poate e prea putin, dar poate e prea mult, ce pun pe masa de Ajun, cum reusesc sa strang bani sa plec la Bran pe 26 la prieteni etc etc etc. Nu-i asa ca suprapunerea "importantei" crize financiare peste Craciun a avut un efect cel putin stresant? Parca toata treaba asta legata de cadouri si cumpararea lor chiar ne-au indepartat de la adevaratele valori ale acestor "sarbatori de iarna" (adica ale Craciunului, evident)
In alta oridine de idei, zilele astea m-am bucurat sa-mi vad toti prietenii. Am tras de mine sa merg la pranz la o prietena, seara la un prieten, a doua zi sa-i chem pe ei la mine ca seara sa ma duc iar la alta prietena. Dupa tot maratonul asta era rupta de oboseala si plina pana la refuz de cozonac. Nu conteaza, a meritat efortul. Prezenta lor langa mine si cascadele de glume prostesti pe care le facem, au facut cat orice cadou mi-as fi dorit vreodata. Haideti sa ne intoarcem la radacini, sa lasam cadourile si alte prostii, important este sa fim cu adevarat impreuna, cu prietenii nostrii adevarati..
Eh iata-ne copii si la finalul povestii mele. Concluzia mea simpla? Hai sa lasam lucrurile superficiale si materiale sa treaca pe langa noi, sa ne oprim o secunda din toata agitatia in care am intrat, sa ne luam prietenii apropriati, chiar sa vorbim, chiar sa ne ascultam, sa stam singuri cu iubitii nostrii, sa ne bucuram de faptul ca putem petrece 2 ore noi doi, chiar si fara sa vorbim, conteaza ca am fost impreuna...
Daca nu ne mai auzim, vedem pana la anul, va doresc o tranzitie placuta, fara dureri:). Nu serios, va doresc ce-mi doresc si mie, anume un an cu mai putine surprize urate, cu mai putine decizii grele de luat, cu mai putine siruri de intamplari nefericite. Va doresc sa va gasiti linistea, sa fiti cu adevarat fericiti, sa nu va macine nimic. Nu conteaza ce faceti de anul nou, macar sa aveti un prieten langa voi care sa va tina de mana, sa incepeti un nou capitol impreuna! Iubiti-va frumos, fara constrangeri, fara regrete, fara reguli ,dar cu respect. Sa lasam regretele in 2009, sa pasim curati, cu forte noi si optimism in 2010.


A voastra Blonda.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu