duminică, 24 aprilie 2011

Despre respect

Mi-a fost mereu rusine de rusinea oamenilor. Mi-a fost rusine de momentele in care oamenii sunt umiliti de altii. Din punctul meu de vedere, cand tratezi o persoana cu lipsa de respect, ii omori sufletul, caci poate nimic nu doare mai tare decat umilinta.
Nu suport pustii corditi care umilesc femeia de serviciu de pe holurile liceului. Nu suport studentii inapti, care isi imagineaza ca sunt in stare sa cucereasca lumea, dar care isi umilesc profesorii la cursuri. Nu suport angajatii suficienti, plini de ei, care vorbesc de sus clientiilor lor. Nu suport sefii aroganti care isi umilesc angajatii. Nu suport pe nimeni arongant si lipsit de respect. Cei nerespectuosi, au o problema cu stima de sine, sunt frustrati, limitati si rai. Respectul este, probabil, cea mai importanta lectie pe care o invatam acasa.
Respectul fata de altii, indiferent de clasa lor sociala, nivelul intelectual, denota respect de sine. Esti, in ochii mei si a multora dintre prietenii mei, o scursura a societatii cand ajungi sa vorbesti de sus femeii care iti spala wc-ul.

Cu respect,
blonda

4 comentarii:

  1. bai, fetele sa nu aveti voi cartea mea in biblioteca ...:)

    PS: de ce nu mai scrieti aici?

    Kaos

    RăspundețiȘtergere
  2. un sentiment sanatos aceasta revolta impotriva umilirii semenilor...

    era o anecdota cu un prof la o facultate de medicina care, la un examen, a pus o ultima intrebare intre subiecte:

    "Care este numele femeii de serviciu de la noi de pe etaj?"

    nimeni nu a stiut sa raspunda... probabil ca nimeni nu era suficient de 'dotat' sa devina medic, pt ca, pe langa aptitudinile dobandite in facultate, mai avea nevoie si de altceva care nu se invata pe bancile scolilor.

    RăspundețiȘtergere
  3. Bună, mi-am "revitalizat" blogul prăfuit de trecerea timpului şi efectuez un nou sondaj. Mi-ai fi de ajutor dacă ai intra pe deealexx's blog şi ai vota răspunsurile tale. Mulţumesc mult şi spor la blogging!

    RăspundețiȘtergere
  4. Respectul este dinozaurul lumii moderne.

    RăspundețiȘtergere