marți, 23 octombrie 2012

Comunicarea noastra cea de toate zilele.

Mesaje, WhatsApp, mail, BBM, Facebook, toate astea ne-au vulgarizat comunicarea.

Personal, stau toata ziua cu telefonul in mana, as putea castiga lejer un concurs de scris mesaje fara sa ma uit la tastatura. Am dezvoltat relatii in scris, am rupt relatii prin mesaje, mi-am spus sentimentele intr-un mail si am jignit persoane prin mesaje pe Facebook, m-am certat si impacat pe WhatsApp. Majoritatea socializarii mele este in mediu virtual.

Aproape 65% din comunicarea noastra este nonverbala. Emotiile, sentimentele, starile, se transmit toate prin comunicare nonverbala. "Te iubesc", "te vreau", "m-ai ranit", "nu vreau sa te mai vad", "sunt dezamagita", "sunt dezorientata", "sunt stresata" - toate astea sunt lucruri care ar trebui sa fie transmise cu ajutorul comunicarii nonverbale, nu ca atare si, evident, nu printr-un mesaj.

As vrea sa pun punct sinceritatii erei moderne in care totul se transmite ca atare in scris. As vrea sa-i las pe cei din jurul meu sa mai si ghiceasca din sentimentele mele in functie de modul in care ma uit la ei, modul in care gesticulez sau din tonalitatea pe care o folosesc.

Asa ajunge sa te cunoasca un om cu adevarat, cand reuseste sa te citeasca fara sa-i fi scris nimic.


Blonda.

Un comentariu:

  1. n-am inteles nimic. te iubesc ar trebui transmis nonverbal? daca vrei sa ii lasi pe altii sa te cunoasca,nu mai vb pe chat si in nici un caz nu mai posta aici

    RăspundețiȘtergere