sâmbătă, 23 ianuarie 2010

Minciunele

Minţim. Toţi.
Minţim că am plecat deja de-acasă când ne sună că am întârziat. Dar noi, abia dacă am comandat taxiul. Şi asta ca să nu fim făcuţi nesimţiţi. Deşi suntem.
Minţim când spunem că ne e bine, dar de fapt suntem foarte trişti. Şi asta pentru că ne e frică de milă. Deşi suntem demni de milă.
Minţim că ne place mâncarea făcută de mama lui cutărică ca să nu se simtă femeia prost. Şi asta pentru că avem bun-simţ. Deşi a doua zi sigur ne apare un herpes sau nu mai mâncăm două zile de rău ce ne e.
Minţim când ne supărăm, nu spunem ce avem de teamă să nu fim consideraţi cicălitori şi supărăcioşi. Şi asta pentru a evita o ceartă, poate inutilă. Deşi o problema nediscutată, adunată cu altele şi altele duce către e explozie interioară.
Minţim când spunem că suntem în culmea fericirii şi o ţinem aşa..o veşnicie. Punem poze care mai de care mai zâmbăreţe pe internet, să vadă lumea pe unde mergem, ce facem, ce viaţă cool avem, dar de fapt..toată ziua ne-o petrecem pe facebook şi când ieşim la un banal suc de-o oră, transformăm plictisul în cea mai mare distracţie prin 3 poze zâmbăreţe "having the time of my life". Şi asta ca să ne inducem că suntem ok. Deşi nu suntem.
Minţim când zicem că înţelegem problemele prietenilor noştrii şi că mereu o să fim aproape de ei. Şi asta pentru că după câteva zile uităm de problemele lor şi după două săptămâni el stă singur şi trist în casă (deşi el zice că e bine, vezi cazul de mai sus) şi noi ne ducem in club şi ne distrăm. Şi asta pentru că suntem inconştienţi. Deşi eu cred ca ne complacem.
Minţim, şi aici ma refer mai mult la fete, cu sutienul, cu rimelul, eventual cu botoxul şi aşa mai departe..Iar valabil şi pentru restu lumii, cu photoshopul. Şi asta pentru a creea o imagine cât de cât perfectă a noastră. Şi asta pentru că ne place să fim admiraţi chiar şi pentru lucrurile care nu sunt ale noastre. Deşi, la un moment dat toate aspectele astea sunt dezvăluite şi ăla pe care-l minţeai, află până la urmă că ai celulită pe fund şi că prin dres nu se vede:)))
Minţim în speranţa că schimbăm ceva în viaţa noastră. Sau poate suntem atât de indolenţi, încăt în loc să luăm măsuri, mai bine luăm un film.
Voi de ce minţiţi?


Bruneta

5 comentarii:

  1. Eu sunt Adevarul Absolut ! si ti-am zis Eu ;) postul asta miroase a negativism pana in Ceruri.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred ca depinde de fiecare. cand nu am chef sa fac ceva, nu fac, si cel care este in fata mea, afla asta. sunt categoric, deci nu ma complac in situatie. oamenii se mint pe ei, in primul rand, si asta ar fi o mare problema, caci am ajuns sa traim in lumea bovaricilor. lipsa de incredere este, poate, cea care ne face sa dam inapoi. imi place sa cred ca nu mint, de aceea imi atrag dusmani. insa se poate sa minti si involuntar, sa fi privit de cineva care sa inteleaga altceva de la tine, desi tu nu ai facut nimic, oare sa fie vina ta? sincer, nu cred.

    RăspundețiȘtergere
  3. Traim intr-o lume negativista Dumnezeule. Si o lume plina de minciunosi. Iar posturile mele nu trebuie sa fie toate pline de realizarile mele zilnice, ci ideea principala a acestui blog e sa dezbatem probleme peste care dam zilnic. Daca ai vreo problema cu ce scriu si starile mele de fericire/dezamagire te invit sa stergi blogul din istoria linkurilor accesate;)
    @ Offshore - majoritatea minciunelelor zilnice sunt involuntare, tocmai asta mi se pare nasol. Pentru ca nu avem suficienta incredere in noi incat sa trecem peste micile complexe sau diferente sociale. Din dorinta de a fi ceva ce nu suntem, scoatem porumbei pe gura:P

    RăspundețiȘtergere
  4. eu mint k sa imi fac viata usoara

    RăspundețiȘtergere
  5. eu nu ma refer la a mintii involuntar, in sens strict, ci la a mintii involuntar, pentru ca asa vad ei, pentru ca prin ochii lor, pana la urma, ne cernem toate posibilitatile de afirmare. un ex: cand o fata este naturala, si un maimutoi intelege ca ea sa da la el. totul se petrece in mintea lui,si pe urma, cand concretul il izbeste, raspunsul pe care si l da este genul celui care a fost sau a simtit ca este mintit. deci el, pentru a se scoate, pentru a se pune intr o lumina normala, o sa vada in actiunile celuilalt , doar minciuna, desi acela nu a mintit niciodata.

    RăspundețiȘtergere